[SOLVED] Windows 10 issue (error : 0x800f081f)

No it's not a crashing blue screen

sorry for this not right way upload...

i'm doing the check...

bluescreen.jpg
 
No problem. The most important part is the following.

Code:
La bitmap du volume est incorrecte.
 Windows a vérifié le système de fichiers et a trouvé des problems.

As a result we need to run a chkdsk repair. Please ensure you have a backup of your critical data. Although very rare, data loss can occur if your hard drive has serious problems. Please do the following.

Step#1 - ChkDsk Scan - Repair Mode
1. Right-click your Start button and select Command Prompt (Admin). Answer Yes to allow if the User Account Control dialog comes up.
2. You should now have a black window open that you can type in to.
3. Please type chkdsk /R and then press enter. Note: There is a space after chkdsk
4. Chkdsk will start to run and will likely tell you that it can't run while in windows since it's in use. So it will tell you that it will start on the next boot of your system. Go ahead and reboot your system to allow it to run.
5. After it runs and you are back at your desktop, download ListChkdskResult.exe by SleepyDude and save it on your desktop. If it's already downloaded to your desktop, just skip this step.
6. Right-click this file and select Run as administrator (Allow if prompted)and a text file will open (and also be saved on the desktop as ListChkdskResult.txt).
Please copy the contents of this file and paste into your next post.
 
Here it is !

View attachment ListChkdskResult.txt


ListChkdskResult by SleepyDude v0.1.7 Beta | 21-09-2013

------< Log generate on 19/09/2015 21:31:37 >------
Category: 0
Computer Name: XPSGenso
Event Code: 26212
Record Number: 977
Source Name: Chkdsk
Time Written: 09-19-2015 @ 18:57:09
Event Type: Information
User:
Message: Chkdsk a été exécuté en mode lecture-seule sur une capture instantanée de volume.

Vérification du système de fichiers sur C:
Le type du système de fichiers est NTFS.
Le nom de volume est Lecteur.

Avertissement ! Le paramètre F n’a pas été spécifié.
Exécution de CHKDSK en mode lecture seule.

Étape 1 : Examen de la structure du système de fichiers de base...


397056 enregistrements de fichier traités.

La vérification des fichiers est terminée.


5204 enregistrements de grand fichier traités.



0 enregistrements de fichier incorrect traités.


Étape 2 : Examen de la liaison des noms de fichiers...


508118 entrées d’index traitées.

La vérification des index est terminée.


0 fichiers non indexés analysés.



0 fichiers non indexés récupérés dans le répertoire des fichiers perdus et trouvés.


Étape 3 : Examen des descripteurs de sécurité...
La vérification des descripteurs de sécurité est terminée.


55532 fichiers de données traités.

CHKDSK vérifie le journal USN...


39522872 octets USN traités.

Vérification du journal USN terminée.
La bitmap du volume est incorrecte.
Windows a vérifié le système de fichiers et a trouvé des problèmes.
Exécutez chkdsk /scan pour rechercher les problèmes et les placer en file d’attente pour réparation.

207661128 Ko d’espace disque au total.
190787752 Ko dans 277618 fichiers.
187752 Ko dans 55533 index.
0 Ko dans des secteurs défectueux.
510584 Ko utilisés par le système.
65536 Ko occupés par le fichier journal.
16175040 Ko disponibles sur le disque.

4096 octets dans chaque unité d’allocation.
51915282 unités d’allocation au total sur le disque.
4043760 unités d’allocation disponibles sur le disque.

-----------------------------------------------------------------------
 
Message: Chkdsk a été exécuté en mode lecture-seule sur une capture instantanée de volume.

This tells me that it was run in read-only mode again.

Are you sure you ran it using chkdsk /R this time? (with the forward slash and R)
 
/scan is a different option than /R. I've seen this behavior before. We may have to do it offline. Go ahead and do the chkdsk /scan however and we'll see if anything can be fixed online.

After running this, please provide me the results using Listchkdskresults.
 
here it is. View attachment ListChkdskResult.txt

Microsoft Windows [version 10.0.10240]
(c) 2015 Microsoft Corporation. Tous droits réservés.

C:\WINDOWS\system32>chkdsk /scan
Le type du système de fichiers est NTFS.
Le nom de volume est Lecteur.

Étape 1 : Examen de la structure du système de fichiers de base...
397056 enregistrements de fichier traités. estimée : 0:00:39
La vérification des fichiers est terminée.
5204 enregistrements de grand fichier traités. n estimée : 0:14:40 ...
0 enregistrements de fichier incorrect traités. ée : 0:14:40

Étape 2 : Examen de la liaison des noms de fichiers...
508120 entrées d’index traitées. mée : 0:42:10 .
La vérification des index est terminée.
0 fichiers non indexés analysés. ée : 0:42:10 ...
0 fichiers non indexés récupérés dans le répertoire des fichiers perdus et trouvés.

Étape 3 : Examen des descripteurs de sécurité...
La vérification des descripteurs de sécurité est terminée.
55533 fichiers de données traités. mée : 0:42:02 .
CHKDSK vérifie le journal USN...
35369176 octets USN traités. 0:38:11 ..
Vérification du journal USN terminée.

Windows a analysé le système de fichiers sans trouver de problème.
Aucune autre action n’est requise.

207661128 Ko d’espace disque au total.
190732980 Ko dans 277056 fichiers.
187512 Ko dans 55534 index.
0 Ko dans des secteurs défectueux.
506364 Ko utilisés par le système.
65536 Ko occupés par le fichier journal.
16234272 Ko disponibles sur le disque.

4096 octets dans chaque unité d’allocation.
51915282 unités d’allocation au total sur le disque.
4058568 unités d’allocation disponibles sur le disque.
 
OK good. One last scan please.

This time use chkdsk /offlinescanandfix

Provide log when complete.

Also, how many days has it been since you installed Windows 10?
 
Looks good now.

Code:
Windows a effectué des corrections sur le système de fichiers.
 Aucune autre action n’est requise.

Let's do the following one more time so I can take a look.

SFC Scan
1. Right-click on the Start
w8start.png
button and select Command Prompt (Admin)
2. When command prompt opens, Copy (Ctrl+C) and Paste (Right-click > Paste) the following command into it, then press Enter
sfc /scannow

3. Once it finishes, copy and paste the following into the command-prompt window and press Enter.
copy %windir%\logs\cbs\cbs.log "%userprofile%\Desktop\cbs.txt"

4. Once this has completed please go to your Desktop and you will find CBS.txt => Right-click on this file and choose Send To...Compressed (zipped folder). Please upload this zipped file CBS.zip to this thread

Please Note:: if the file is too big to upload to your next post please upload via a service such as Dropbox or One Drive or SendSpace and just provide the link.
 
OK, your logs are clean. At this point it's not a Windows Update/Servicing issue and more of a software/hardware issue. What I would suggest is that you post an inquiry in our Windows 10 forum where the experts there have much more knowledge on software/hardware than many of us here in the Windows Update forum.

They may have even seen this or have a resolution for it. I am sorry we couldn't help you further in this forum.
 
Don't be sorry ! ;) You did a lot already!

Thank you for your precious help.

See you,

GensoD.
 
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